Este sitio
Esta lista
Inicio de sesión
Sugerencias y Propuestas
Portal de la Investigación en Ciencias de la Salud de Castilla-La Mancha
>
Publicaciones científicas de Castilla-La Mancha
>
Making sense of sensory perceptions across languages and cultures
Indicadores de Prod. Científica
Publicaciones Científicas
Patentes
Gaceta Electrónica de I+D
Ayuda
Descripción de Contenidos
Uso de la Página
Sugerencias y Propuestas
Convocatorias y
Documentos
Convocatorias y Ayudas de I+D
Documentos e Informes
Normativa
Recursos Investigación
Centros de Investigación
Grupos de Investigación
Investigadores
Equipamientos de I+D
Comités Eticos
Actividad Investigadora
Proyectos de Investigación
Ensayos Clínicos
Indicadores
Nuevos Proyectos
Resultados Investigación
Indicadores Prod. Científica
Publicaciones Científicas
Patentes
Gaceta Electrónica de I+D
Formación
Apoyo Metodológico
Oferta Formativa
Bibliografía Seleccionada
Recursos Metodológicos
Recursos Bibliográficos
Otros Recursos
Museo de la Sanidad
Enlaces de Interés
Ofertas de Trabajo
y Colaboración
Noticias
Eventos
Making sense of sensory perceptions across languages and cultures
Titulo
Making sense of sensory perceptions across languages and cultures
Revista
FUNCT LANG
Año
2015
Volumen
22
Página Inicial
1
Página Final
19
Autores
Caballero, R; Paradis, C
Centros Participantes
[Caballero, Rosario] Univ Castilla La Mancha, Fac Letras, E-13071 Ciudad Real, Spain; [Paradis, Carita] Lund Univ, Ctr Languages & Literature, SE-22100 Lund, Sweden
Resumen
This article has two aims: (i) to give an overview of research on sensory perceptions in different disciplines with different aims, and on the basis of that (ii) to encourage new research based on a balanced socio-sensory-cognitive approach. It emphasizes the need to study sensory meanings in human communication, both in Language with a capital L, focusing on universal phenomena, and across different languages, and within Culture with a capital C, such as parts of the world and political regions, and across different cultures, such as markets, production areas and aesthetic activities, in order to stimulate work resulting in more sophisticated, theoretically informed analyses of language use in general, and meaning-making of sensory perceptions in particular.
Datos adjuntos
Tipo de contenido:
PublicacionesCientificas
Creado el 11/05/2017 13:41 por Cuenta del sistema
Última modificación realizada el 11/05/2017 13:41 por Cuenta del sistema
Utilice esta página para agregar datos adjuntos a un elemento.
Nombre